Zalety elektronicznego biznesu

Zalety elektronicznego biznesu

Elektroniczny biznes jest najczęściej współcześnie wykorzystywany w sprzedaży internetowej. Polega na dokonywaniu transakcji kupna- sprzedaży za pomocą platformy internetowej e-sklepu. Część przedsiębiorców decyduje się na korzystanie z tej formy sprzedaży jako działalność uzupełniająca tradycyjną formę bądź jako działalność dominująca. Sprzedaż internetowa jest dostępna przez 24 godziny na dobę. Klein może złożyć ofertę kupna w każdym momencie nie ruszając się z miejsca. Decydując się na prowadzenie sprzedaży internetowej mamy możliwość skorzystania z wielu form sprzedaży takich jak sklep, aukcje, giełdy , inkubatory firmy wirtualnej, agencje reklamowe, domy medialnych. Niewątpliwą zaletą e-biznesu jest zmniejszenie kosztów związanych z rozwojem firmy. Powstanie sklepu internetowego niewiele kosztuje w porównaniu z otwarciem nowego sklepu w formie tradycyjnej. Także reklama internetowa jest znacznie tańsza niż kampanie reklamowe w radio czy telewizji. Firmy mogą mieć własne witryny internetowe, banery reklamowe oraz mailing. Działalność internetowa obniża również koszty związane z utrzymaniem biura czy personelu. Można obsługiwać sprzedaż na cały kraj mając do dyspozycji jedynie jedno, niewielkie biuro. Niektóre rodzaje sprzedawanych produktów nie wymagają nawet dostawy fizycznej jak pliki muzyczne czy filmowe albo gry komputerowe dlatego korzystniej jest je sprzedawać on-line.