Wynagrodzenia pracowników oddelegowanych a przebywających na delegacji
W dzisiejszym świecie mnóstwo osób pracuje za granicą. Czasem jest to ich odwieczne marzenie, konieczność a czasem chęć zarobienia większych pieniędzy. Wielu z nas jednak pracując w kraju w ramach danej organizacji, wykonuje również prace poza terytorium naszego Państwa.
Pracownik oddelegowany do pracy za granicą a przebywający tam na delegacji to zupełnie inne pojęcie. Delegacja oznacza krótkotrwałe, incydentalne przebywanie na terytorium innego Państwa. Występuję ona okazjonalnie i tymczasowo. Natomiast oddelegowanie wiążę się z dłuższym, np. kilkutygodniowym lub kilkumiesięcznym wyjazdem, podczas którego w ramach umowy o pracę wykonujemy określone czynności za granicą.
Za delegacje pracownik otrzymuje zwrot w wysokości przewidzianej odpowiednimi przepisami prawa. Jak natomiast wyglądają wynagrodzenia pracowników oddelegowanych? Wynagrodzenia te są uzależnione od kraju, w którym pracownik będzie świadczyć pracę. Pracodawca powinien mu zapewnić takie same warunki pracy jakie przewidują przepisy obowiązujące w danym Państwie, w tym wszelkie świadczenia (nawet jeśli nie występują one w polskim prawie). Wszelkie zagadnienia dotyczące podatków i ubezpieczeń społecznych pracownika, mogą być dla pracodawcy nieco kłopotliwe, więc z tego względu należy to zadanie powierzyć fachowcom. Obawiając się o księgowość Chrzanów, Kraków czy nawet Pcim jest pełen specjalistów, znających się na przepisach, którzy za odpowiednią opłatą pomogą Ci w sprawach kadrowych i wszelakich rozliczeniach tego typu umów.
Leave a Reply