Rozwój bankowości elektronicznej

Rozwój bankowości elektronicznej

Bankowością internetową nazywamy funkcjonowanie relacji na linii klient – bank na poziomie elektronicznym. Dostęp do rachunku możemy posiadać za pomocą urządzenia elektronicznego: komputera, bankomatu, terminalu POS, telefonu (zwłaszcza telefonu komórkowego) i linii telekomunikacyjnych. Za pomocą bankowości możemy korzystać z praktycznie wszystkich możliwości jakie daje nam bank. Tych pasywnych jak np. sprawdzenie salda konta oraz tych aktywnych, czyli przede wszystkim dokonywanie przelewów, ale też np. założenie lokaty terminowej. To wszystko jest dla nas dużym ułatwieniem i wygodą, ale taki rozwój sytuacji w dopiero wzmożonego postępu technologicznego był nieunikniony. Istnieje kilka form bankowości elektronicznej. Pierwszą z nich jest homebanking, a więc korzystanie z usług bankowych bez wychodzenia z domu. Odbywa się to za pomocą sieci telefonicznej, komórkowej albo za pomocą komputera z odpowiednim oprogramowaniem, ale nie za pośrednictwem Internetu. Wtedy mamy do czynienia z bankowością internetową. Jest to forma najbardziej rozpowszechniona, zaistniała w Polsce około 10 lat temu. Za pomocą internetowego serwisu transakcyjnego w łatwy, szybki sposób możemy dokonać przelewu, sprawdzić historię naszych transakcji czy nawet założyć lokatę, przenieść swoje pieniądze na rachunek oszczędnościowy i wiele więcej.