Wydawać by się mogło, że w Internecie trudno jest zarobić. Dla wielu ludzi jest on bowiem miejscem, z którego mogą, jak im się zdaje, czerpać nieograniczoną ilość treści, a ponadto całkowicie za darmo. Tak jednak nie jest. Na rynku internetowym, podobnie jak w świecie nie związanym z globalną siecią WWW, czyli analogowym, można znaleźć trzy grupy podmiotów. Pierwszą z nich są fizycznie istniejące osoby lub przedsiębiorstwa, które dostarczają różnego rodzaju treści. Mogą one występować w postaci przykładowo witryn internetowych lub blogów. Drugimi podmiotami, działającymi w świecie internetowym, są przedsiębiorstwa, będące pośrednikami. Mogą one prowadzić własne strony internetowe, ale zazwyczaj działają niejako w tle, nie będąc widocznymi dla zwykłego użytkownika Internetu. Wreszcie istnieje również trzecia grupa, w istocie finansująca dwie poprzednie. Są to zwykli użytkownicy Internetu, którzy korzystają z usług przykładowo sklepów internetowych. Nie płacą oni zresztą z reguły bezpośrednio za pośrednictwo – na przykład samo zarejestrowanie się w sklepie internetowym i złożenie zamówienia jest bezpłatne, ale oczywiście klient płaci tutaj cenę towarów u producenta, powiększoną o marżę pośrednika lub pośredników, w tym także owego sklepu internetowego, co zresztą odpowiada regułom handlu w świecie analogowym.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply